Agendawijzer

Dienstverlening Medipoint

Raadsnummer: 23255

Geschreven op: 06-10-2023 | Laatst bewerkt op: 06-10-2023 | Status onderwerp: afgerond

Afbeelding:Inspreker bij bespreking Medipoint

De klachten houden al jaren aan. Hoe staat het ervoor met de verbeterplannen?

Waar gaat het over?

Veel inwoners maken via de Wmo gebruik van hulpmiddelen van Medipoint. Voorbeelden hiervan zijn scootmobielen, rolstoelen of trapliften. Maar niet iedereen is tevreden over de dienstverlening van het bedrijf. Verschillende raadsleden ontvangen al langere tijd slechte geluiden over Medipoint. De eerste klachten gaan zelfs terug tot 2019.

De afgelopen jaren eiste de gemeente al meerdere verbeterplannen van Medipoint. Maar de vraag is of die wel effect hebben. Daarom willen twee raadsleden in gesprek met de rest van de raad en het college College = college van B&W . Ze willen duidelijkheid over de huidige kwaliteit van de dienstverlening van Medipoint, maar zijn ook benieuwd naar de inzet van de portefeuillehouder. Met die informatie moet de raad kunnen besluiten of extra stappen nodig zijn.

Waarom praat de raad hierover?

Ieder raadslid kan het initiatief nemen om een onderwerp op de agenda van de raad te plaatsen. In dit geval willen twee raadsleden weten wat de huidige stand van zaken is op dit onderwerp. Daarna kunnen ze bepalen of de raad extra stappen moet zetten om de problemen op te lossen.

U vindt de stukken in onze documentwijzer:

https://documentwijzer.raadvanalmere.nl/app/search?q=dienstverlening%20medipoint


Eerdere berichten

Hieronder vindt u berichten uit de historie van dit onderwerp.

16 november 2023 - Als eerste vertelde een inspreker over haar persoonlijke ervaringen met Medipoint. Daardoor werd de bespreking een nog dringender verzoek aan de wethouder om de klachten rondom de dienstverlening van Medipoint zo snel mogelijk op te lossen. De wethouder zei dat er volop aandacht is voor de problemen en dat er intensief wordt gezocht naar oplossingen. Een aantal problemen komt door een tekort aan technisch en zorgpersoneel en is lastig op korte termijn op te lossen, dat is ook landelijk een probleem. Raadsleden reikten meerdere suggesties aan voor extra acties om op korte termijn de service te verbeteren. 

Hiermee is het onderwerp voldoende besproken.

 

Vergelijkbare artikelen
Artikel delen:
Portefeuille categorie: Zorg en welzijn, gezondheid, maatschappelijke ondersteuning
Tags: wmo
Raadsnummer : 23255